מה זה DATA JOURNALISM? (או כמו שאני קורא לזה: "נתונאות")

"דאטה ג'ורנליזם" (DATA JOURNALISM) הוא הטרנד החם בתקשורת העולמית כיום.

אלה חדשות טובות לעולם העתונות, ואולי הדרך להשיב עטרה ליושנה.

הז'אנר החדש נותן לעובדות, ורק לעובדות, לדבר: לא קומוניקט של יחצ"ן, לא תדרוך של יועץ תקשורת, לא ספין ולא הבעת דעה.


 לשם שינוי, לא נותנים לסיפור לקלקל את העובדות.

מקורות המידע של העיתונאי החדש, של ה-DATA JOURNALIST, הם הנתונים. בעזרת החוש העיתונאי שלו הוא מעבד את הנתונים, מזהה את הסיפור ומביא אותו לקורא, לצופה או לגולש.

וכאן, בשלב שלאחר העבודה עם חומר הגלם- הנתונים, עיבודם וזיהוי הסיפור העיתונאי, מגיע החלק האחרון – אופן הצגת הנתונים.


מכיון שבמאה ה-21 עסיקנן, ניתן לבחור במגוון שיטות, תוך ניצול הטכנולוגיות המתקדמות ומגוון אפשרויות הדיגיטל: מפה מקוונת, טבלאות גרפיות אינטראקטיביות ואפילו אפליקציות,כיד הדמיון הפורה והיצירתית.

מקור:  http://www.multimedia-journalism.co.uk/

ה-DATA JOURNALISM מחייב אפוא מיומנויות רבות, כך שחדר החדשות המודרני כולל אנשי תוכן בעלי חוש עיתונאי מפותח, אנשים שמיומנותם היא במידע ובדרך עיבודו באמצעות תוכנות מחשב שונות ואנשי תקשורת חזותית ודיגיטלית שיארזו את המוצר העיתונאי החדש באריזה חדשנית ומסקרנת.

בגיל 6 ידעתי שאני רוצה להיות עיתונאי. 45 שנה לאחר מכן גיליתי את ה"DATA JOURNALISM" ומתוך נסיון לקדמה גם לישראל, מצאתי לה שם עברי: "נתונאות" ("עיתונות של נתונים"). מהיום אני גם נתונאי.

אתם מוזמנים להצטרף אלי למסע, בדרך להפיכתה של התקשורת הישראלית לעתונות איכותית, רצינית, חוקרת ואמינה שסיפוריה מתבססים על נתונים.

כתיבת תגובה